بارگیری...
خواص گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگي از هزاران سال پیش وجود داشته است ولي البته باندازه يك گیلاس بوده است و کم کم در اثر پرورش درشت تر شده است .وطن اصلی این گیاه آمریکای جنوبي است. در قرن شانزدهم در کشور پرو به مقدر زیاد کشت مي شده است . در قرن هفدهم گوجه فرنگی به انگلستان و هلند راه یافت و چون بسیار گران بود فقط مردم ثروتمند مي توانستند از آن استفاده کنند و بنام سیب عشق معروف شد. گوجه فرنگي در حال حاضر در تمام مناطق دنیا کشت مي شود و تقریبا در تمام فصول سال وجود دارد گوجه فرنگی انواع مختلف دارد و در حدود شانزده نوع آن در بازار بفروش مي رسد .

خواص گیاه دم اسب

خواص گیاه دم اسب

دم اسب گیاهی است که از 270 میلیون سال پیش در روی زمین وجود داشته است و بعنوان گیاه داروئي در اروپا و چین بکار رفته است . دم اسب چون دارای مقدار زیادي سيليس مي باشد بنامس پلیس Silica نیز معروف است . دم اسب دو نوع ساقه هوايي دارد .ساقه اي که برنگ قرمز است و د ر اوائل بهار ظاهر مي شود و دیگری ساقه نازا که برنگ سبز بوده و بعد از آن رشد مي کند و مصرف طبي درد . دم اسب در کشورهاي اروپا، آسیا و ارتفاعات هیمالیا و شمال ایران بطور خودرو می روید.

خواص لوبیا

خواص لوبیا

لوبیا گیاهی است از تیره بقولات ، علفي وبالا رونده که بدور درختان و یگاهان دیگر می پیچد . برگهای آن سبز رنگ ، پهن ، بزرگ و نوك تيز است که شامل سه برگچه بشکل قلب مي باشد . گلهای آن سفید مایل به زرد یا بنفش و میوه آن باريك و غلاف مانند است که دانه های لوبیا در آن قرار درد . از پوست و دانه های لوبیا هنگامکیه لوبیا سبز است استفاده مي شود که بنام لوبیای سبز معروف است ولي هنگامیکه پوست غلف سفت مي شود دانه هاي داخل آن بصورت لوبياي خشك که برنگ قرمز یا سفید مي باشد مورد استفاده غذایی قرار می گیرد .

خواص لیمو ترش

خواص لیمو ترش

حتما شنیده اید که گفته اند سیب سلطان میوه هاست وي اگر خواص لیمو ترش را براي شما بشماریم مطمئنا قبول خواهید کرد که سلطان میوه ها لیمو ترش است .

مامیران کبیر

مامیران کبیر

مامیران کبیر گیاهی است چند ساله که ارتفاع آن تا يك متر مي رسد این گیاه بومي آسیا و اروپا مي باشد. برگهای آن برنگ سبز کبود و دندانه دار و گاهاي آن زرد رنگ و به صورت چتر مي باشد . میوه مامیران باريك و دراز بوده که دانه ها در داخل آن قرار گرفته اند و شيره اي زرد رنگ درآن وجود دارد که پوست را می سوزاند و براي از بین بردن میخچه با بکار مي رود , این گیاه در شمال ایران ، گیلان و مازندران به حالت خودرو مي روید

خواص موز

خواص موز

موز گیاهی است علفي که مانند درختچه است . برگهاي آن بسیار بزرگ و پهن و گاهي تا 2 متر مي رسد . گلهای آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن برنگ زرد در می آید . موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان کشت مي شده است . در سال 1482 پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا کردند و به جزائر قناري بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبي اسپانیولي به نواحي حاره آمریکا برده شد و اکنون موز در تمام مناطق گرمسیر دنیا کشت مي شود .

خواص نخود

خواص نخود

نخود گیاهی است یکساله و از خانواده حبوبات که بلندي بوته آن به حدود 30 سانتیمتر مي رسد . ساقه این گیاه پوشیده از تارهاي غده اي است . برگهای آن مرکب از 13 تا 17 برگچه کوچك و دندانه دار مي باشد. گلهاي آن سفید رنگ مایل به قرمز یا آبي بطورتك تك بر روي ساقه قرار دارد . میوه آن بصورت نیام و غلاف آن كوچك ، متورم و نوك تيز بطول 2 تا 3 سانتیمتر است که در آن يك دانه نخود به رنگ نخودی یا سیاه قرار دارد . نخود یکی از حبوبات مغذي و انرژي زا و پر مصرف است

خواص نارگیل

خواص نارگیل

نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت مي شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائي وجود دارد . مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان يك غذاي اصلي مصرف مي کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده ميبرند. ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل مي كارد برای خودش و برای بچه هایش ،لباس ، ظرف ، نوشابه ، غذا و خانه درست مي کند .