بارگیری...
خواص موز

خواص موز

موز گیاهی است علفي که مانند درختچه است . برگهاي آن بسیار بزرگ و پهن و گاهي تا 2 متر مي رسد . گلهای آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن برنگ زرد در می آید . موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان کشت مي شده است . در سال 1482 پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا کردند و به جزائر قناري بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبي اسپانیولي به نواحي حاره آمریکا برده شد و اکنون موز در تمام مناطق گرمسیر دنیا کشت مي شود .

خواص نارگیل

خواص نارگیل

نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت مي شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائي وجود دارد . مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان يك غذاي اصلي مصرف مي کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده ميبرند. ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل مي كارد برای خودش و برای بچه هایش ،لباس ، ظرف ، نوشابه ، غذا و خانه درست مي کند .

خواص هلو

خواص هلو

درخت هلو از قدیم الایام در چین وجود داشته و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . در قرون وسطي از آن بصورت يك داروي گياهي استفاده مي شده است . برگ درخت هلو را برای بیماری صرع و سنگینی گوش ، پوست درخت هلو را براي رفع بوی بد دهان و مغز هسته آنرا برای رفع سردرد و اختلالات دستگاه هضم ، قرس و رفع بیماریهاي ادراري بكار مي رود .

خواص هویج

خواص هویج

هویج گیاهی است دو ساله دارای ریشه راست و ساقه بي کرك که نوع پرورش یافته آن در اکثر نقاط زمین کشت مي شود . قسمت مورد استفاده گیاه هویج ، ریشه ، میوه و تخم آن است

خواص زغال اخته

خواص زغال اخته

زغال‌اخته یا زغال (نام علمی: Cornus mas) درختچه بلند یا درخت کوچک برگریز (خزان‌کننده) از خانوادهٔ گیاهان گلدار دولپه‌ای و تیرهٔ زغال‌اخته‌ایان است که درخت آن در ایران به بلندی ۸ متر و قطر ۱۵ تا ۱۹ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه بومی غرب آسیا تا جنوب اروپا (ایران، آذربایجان، ارمنستان، آسیای جنوب غربی و اروپای جنوبی) است. میوهٔ آن نیز زغال‌اخته یا زغال نامیده می‌شود. در ادامه همراه ما باشید

خواص خربزه

خواص خربزه

خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد. خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود.