بارگیری...
عسل چیست ؟

عسل چیست ؟

در این مقاله میخوانید : محصولات کندو عسل چیست ؟ طرز استفاده صحیح از عسل عوامل موثر در خواص درمانی عسل

خواص درمانی زهر زنبور عسل

خواص درمانی زهر زنبور عسل

زهر زنبور عسل آبگونه ای شفاف با بوی مشخص عسل مزه ای تلخ، گس و با چگالی 1313 1/ می باشد. از هر کلنی زنبور عسل یک گرم زهر خالص خشک شده بدست می آید و هر ۱۰۰۰ زنبور قادر به تولید ۵۰ میلی گرم سم می باشند.

زنبور عسل

زنبور عسل

زنبور عسل با نام علمی Apis Mellifica حشره ای است که به صورت اجتماعی زندگی می کند. اجتماع زنبوران عسل از یک ملکه و تعداد کمی زنبوران نر وعده ی بیشماری زنبوران کارگر تشکیل شده است. زنبورهای ماده بسته به نوع تغذیه در دوران لاروی به ملکه و یا کارگر تبدیل میگردند. زنبور عسل در جریان عمر خود استراحت نمی کند و خواب ندارد.

خواص درمانی عسل

خواص درمانی عسل

عسل یکی از منابع طبیعی انرژی محسوب می شود آزمایش های مختلف طیف وسیعی از اثرات درمانی آن را هویدا ساخته است. عسل باعث تحریک سیستم ایمنی شده و در برابر عفونتهای ویروسی و باکتریایی مقابله می کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید

عسل در قرآن و احادیث

عسل در قرآن و احادیث

قرآن کریم در باره زنبور عسل فرموده است: و اوحی ربک الی النحل أن اتخذى من الجبال بيوتا ومن الشجر و مما يعرشون ثم كلى من كل الثمرات فاسلكي سبل ربک ذللا يخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فيه شفاء للناس أن في ذلک لایه لقوم يتفكرون.

آشنایی با عسل و خواص آن

آشنایی با عسل و خواص آن

در این مقاله با عسل ، ویژگی های عسل ، رنگ عسل ، ترکیبات عسل ، شناسایی عسل تقلبی از اصلی ، خواص درمانی عسل ، عسل در اسلام آشنا می شوید . با ما همراه باشید