بارگیری...
آلرژی فصلی چیست ؟

آلرژی فصلی چیست ؟

آلرژی فصلی یا رینیت آلرژیک از بیماری های شایع در بین تمام مردم دنیا می باشد. علائم این بیماری در پی یک پاسخ التهابی به قرار گرفتن ماده آلرژن (حساسیت زا) روی مخاط بینی و آزاد شدن هیستامین، بروز می کند. آلرژن های مسئول در این بیماری شامل گرده های گیاهان، درختان و هاگ های قارچی می باشد.

دلایل و درمان سوزش معده

دلایل و درمان سوزش معده

این بیماری معمولا در افراد بالای ۵۵ سال اتفاق می افتد؛ با این حال در جوانان و به خصوص خانم های باردار هم می تواند رخ دهد. علائم این بیماری در اثر بازگشت محتویات معده به مری(ریفلاکس) به خصوص اسید معده و به دنبال آن تحریک مخاط قسمت انتهای مری (ازوفاژیتیس)، بروز می کند. بیماران معمولاً علائم این بیماری را به صورت سوزش اذیت کننده و دردناک در شکم و پشت جناغ سینه توصیف می کنند. سوزش به صورت بالا رونده است و حتی می تواند منجر به احساس مزه اسید معده در دهان شود. درد نیز ممکن است در زیر جناغ سینه احساس شود. از عوامل تشدید کننده این بیماری می توان به خم شدن و دراز کشیدن، چاقی و وعده غذایی سنگین اشاره کرد.

تقویت و درمان حس بویایی

تقویت و درمان حس بویایی

نسخه طلایی و معجزه آسای بازگشت حس بویایی عارضه‌ای که با نام آنوسمیا یا کربویی شناخته می‌شود، در حقیقت از دست دادن حس بویایی می‌باشد. این وضعیت بر احساس چشایی نیز اثرگذار است. از دست دادن حس چشایی بر کیفیت زندگی مؤثر است و منجر به افسردگی می‌شود. همچنین کاهش حس بویایی و چشایی کم اشتهایی و کاهش دریافت غذا را به همراه دارد. پیشنهاد می‌شود از طعم‌های مختلف برای تحریک حس چشایی خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید رنگ غذایتان بیشتر باشد و از بافت بیشتری تشکیل شده باشد تا احساس دهانی شما بیشتر شود و جبران کاهش احساس بویایی و چشایی را نماید.

جوش صورت

جوش صورت

توصیه بهداشتی برای رفع جوش صورت حوالی گونه و گوش و چانه ( به نقل از دکتر روازاده ) در بحث جوش صورت عواملی بسیار گسترده دخیل می باشد: اعم از مشکلات هورمونی کیست تخمدان مشکلات رحمی امیال جنسی کبد در برخی موارد عمل های سزارین عفونت دهان و دندان و از این قبیل

قارچ پوستی

قارچ پوستی

معمولاً بیماری‌های قارچی در نواحی‌ای از بدن که رطوبت بالایی دارند رشد می‌کنند؛ مثلاً در افرادی که خیلی چاق هستند، این بیماری شیوع بسیار بالایی دارد. اگر لباس‌های تنگ و پلاستیکی بپوشید، عرق نمی‌تواند از روی سطح پوست تبخیر شود، لذا پوست مرطوب می‌ماند و امکان ابتلا به قارچ پوستی زیاد می شود. اگر بعد از حمام اجازه نمی دهید موهای سرتان خشک شود و سریعاً از پوشش سر استفاده می کنید مستعد قارچ پوست سر هستید.