بارگیری...
طرز تهیه آلبالو پلو سنتی

طرز تهیه آلبالو پلو سنتی

خواص آلبالو پلو : درمان بی خوابی مفید برای بیماران قلبی و رماتیسمی زیبایی و طراوت خانم ها را تضمین می کند مفید برای ناراحتی های پوستی

خواص خربزه

خواص خربزه

خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد. خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود.

خواص بادام

خواص بادام

در منابع طبی حکمای کهن، بادام شیرین افزایش دهنده جوهر دِماغ (بافت عصبی مغز) و مقوی نیروهای اصلی آن (از جمله شناخت، حافظه، و پردازش اطلاعات) دانسته شده است.

خواص سیر

خواص سیر

سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از ۵ تا ۱۲ قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف برنگ خاکستری مایل به سفید می‌باشد. برگهای آن باریک و نواری شکل به رنگ سبز تیره و گل‌های آن کوچک و صورتی رنگ که بصورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.

خواص زردآلو

خواص زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین C است و این میوه مقدار زیادی بتاکاروتن، فیبر و آنتی اکسیدان دارد که در سلامتی نقش مهمی ایفا می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در زردآلو شما را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و بتاکاروتن موجود در آن که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود از آسیب‌های چشمی جلوگیری می‌کند.

خواص به

خواص به

به در تقویت قلب، مغز و معده مفید است. حکما برای به خاصیت مفرح یعنی شادی‌افزا قایل‌اند و این خاصیت را برای به شیرین بیشتر می‌دانند که طبیعت آن در گرمی و سردی، معتدل است.

خواص ارده کنجد

خواص ارده کنجد

ارده یا طحینه خوراکی‌ست که از دانه‌های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید. ارده به تنهایی به عنوان چاشنی یا به بخش اصلی حلوا ارده، بابا غنوج و حمص استفاده می‌شود.

خواص خیار

خواص خیار

خواص خیار : دفع سنگ کلیه پاک کردن کبد رفع تشنگی التهاب معده تسکین حرارت صفرا رفع بی حوصلگی درمان کم خوابی رفع سردرد